סיפור החתונה של גילת וג’ימי חלום אמיתי

שם הכלה: גילת מקמל

שם החתן: ג’ימי או בשמו המלא – ג’אקומו אמיליו אוטולנגי

תאריך החתונה: 17/04/2016

איך ואיפה היכרתם?

אחרי התואר הראשון קיבלתי הצעה לנסוע לשליחות בטורינו איטליה מטעם הסוכנות היהודית. בראיון הראשון בסקייפ עם אנשי הקהילה, שאלו אותי “את רווקה?… כי יש לנו מסורת ששליחות מתחתנות עם בחורים מהקהילה שלנו!”… 🙂
אחרי שהתקבלתי ולפני שהגעתי לשם, ג’ימי פנה אליי בפייסבוק והציג את עצמו כאחד האחראים עלי מטעם הקהילה. הוא רצה שנכיר לפני, ככה כשאגיע לשם לא ארגיש לגמרי לבד…. (אחלה טקטיקה אם תשאלו אותי 🙂
התחלנו לקשקש כל יום ומהפייסבוק עברנו לסקייפ, ולאט לאט הרגשנו שלא יכולנו עוד לספור את הדקות עד שאטוס לשם וניפגש באמת!
אממה… איטלקים ובכלל בירוקטייה איטלקית זה דבר איטי מאוד… ועברו כמה חודשים טובים עד שהגעתי לטורינו באיחור אלגנטי. עם הזמן, ביחד עם לימודי השפה ואכילת הפיצות והפסטות.

ג’ימי ואני התחלנו לצאת ביחד בניסיון כושל לא להפוך למוקד הרכילות המקומית. אבל כמו בקיבוץ, גם בקהילה השמועות עברו והפכנו להיות מוקד העניינים ושיחת היום של אנשי הקהילה. כמובן שברגע שהתחלנו לצאת, ג’ימי לקח צעד אחורנית ומסר את תפקידו כאחראי עלי, לגורם אחר בקהילה הגון הבחור, הזכרתי קודם את השפה האיטלקית – משהו חשוב שעד היום מלווה אותנו בזוגיות: כשהגעתי לטורינו לא ידעתי איטלקית ומתוקף תפקידי הייתי צריכה ללמוד את השפה. ג’ימי למרות שהוא יהודי, מעולם לא למד עברית ורצה ללמוד עברית! אתם בטח אומרים – “מצא מין את מינו!” אמממה, בסוף יצא שעד היום השפה הדומיננטית בקשר שלנו היא לא אחרת מאשר אנגלית 🙂
היום בכל משפט יש גם עברית ואיטלקית כמובן… אנחנו במגמת שיפור 🙂

כמה זמן אתם ביחד?

ארבע וחצי שנים שנתיים ביחד צמוד ועוד שנתיים ביחד עם הסקייפ ושדות תעופה.

מי הציע נישואים ואיך הייתה ההצעה?

ג’ימי עשה לי הפתעה והגיע לארץ מספר ימים לפני יום ההולדת שלי. את יום ההולדת שלי בילינו שנינו בעבודה שלי עד הערב, כיוון שהיה שבוע עמוס מאוד. אחרי בודה היינו אמורים ללכת למסעדה לאכול עם המשפחה שלי, בחנייה של האוניברסיטה, איפה שאני עובדת, ג’ימי ביקש שניסע לים בהרצליה ונהיה כמה רגעים רק שנינו, כי עבר עלינו יום גדוש. אני כמובן אמרתי: “איך נספיק, כולם מחכים לנו וידה ידה ידה…” וחוזר חלילה… ואז בעודנו יוצאים מהחנייה, עד כביש גישה צדדי, סמוך לאוניברסיטה, אוטוטו משתלבים על הכביש המהיר, ג’ימי עוצר את הרכב בצד ואומר לי בעברית המקסימה שלו: “גוגו, אולי תשתקי, אני רוצה להציע לך להתחתן איתי”.
”אני כמובן שתקתי מרוב הלם, ואז כעבור כמה דקות אמרתי “כן. כמובן שכל המשפחה שלי ידעה שזה מה שהולך לקרות, וכולם חיכו רק לטלפון ממני 🙂

אבל זו לא הייתה ההפתעה היחידה באותו ערב, כשהגענו שנינו למסעדה גיליתי שגם ההורים שלו ודודה שלו באו במיוחד מאיטליה, לחגוג את האירוסים שלנו 🙂 זה בהחלט היה מקסים מצידם!

איך בחרת את השמלה ומה היה לך חשוב בבחירת השמלה?

בתחילה החתונה הייתה אמורה להתקיים בספטמבר, ואני חשבתי למצוא שמלת כלה איך לא – באיטליה!
אממה, כחודשיים לאחר ההצעה קיבלנו בשורה משמחת שג’ימי ואני מצפים לתינוקת 🙂 לכן, התכניות השתנו ואת השמלה הנכספת התחלתי לחפש בארץ. כמובן שמלאכת החיפוש התמקדה בשמלה שתהיה לי נוכחה ושיהיה מספיק מקום גם לקטנה שלנו 🙂
אל רינה הגעתי במקרה, דרך הפייסבוק, קראתי סיפורי כלות וראיתי את הדגמים והחלטתי שהיא הראשונה שאני מגיעה אליה לראות שמלות. ארזתי את גיסתי ואימא שלי בבוקר יום שישי, והלכנו לפגישה עם רינה.
רינה הייתה מקסימה אז ולאורך כל התהליך!!! היא גרמה לי להרגיש בנוח, הבינה את המורכבות של השמלה שצריכה להיות בתוך מזוודה ולטוס לאיטליה, את פרק הזמן הקצוב שיש לנו, ואת העובדה שיש עוד תינוקת קטנה שגדלה וגדלה עם הזמן.
מדדתי את הדגם בפגישה הראשונה ובעידודן של צוות ההוואי והבידור, החלטתי שזו השמלה הנכספת! היא הייתה נוחה, קלה, יפה ואלגנטית, בדיוק כמו שרציתי.
בגלל ההריון, ביחד עם רינה והצוות חיכינו ממש עד לפני הטיסה על מנת להרכיב את השמלה ולסיים אותה. לכן, רק בסוף השבוע לפני שטסתי, ראיתי על עצמי בפעם הראשונה את השמלה מוכנה, עם התחרה וכל התוספות! כמובן שהתרגשתי מאוד!
אני חייבת לציין שרינה, אורי וכל הצוות היו מקסימים, מכילים ומקצוענים לכל אורך הדרך!! הרגשתי מאוד בנוח להתייעץ ולשאול שאלות, הרגשתי בבית, במלוא מובן המילה.
גם ההורים שלי, שהתלוו אלי בכל מדידה, נהנו מהשהייה בסטודיו! ביום האחרון אפילו היה להם עצוב לעזוב 🙂

ועוד דבר קטן וחשוב, השמלה שלי טסה איתי במזוודה לטורינו איטליה. היא עברה איתי כל הטיסה והגיעה בשלום ליעד, ארוזה, ללא קמטים רבים מידי, במצב תקין לחלוטין. השמלה שלי, הייתה מדהימה! וביום האירוע קיבלתי אינספור מחמאות עליה, על כך שהיא מושלמת להריון אך לא רק, שהיא עדינה ומיוחדת 🙂 אני יכולה להגיד שביום עצמו, התאהבתי בה מחדש. ובלילה? בלילה לא רציתי להוריד אותה בכלל 🙂

מה היה לך חשוב באיפור ובשיער? (מי עשה לך את האיפור והשיער והיכן בחרת להתארגן)

התארגנתי בבית בו התקיימה החופה, בית יפיפה ששייך למשפחה של ג’ימי קרוב ל-120 שנה, וכעת דודה שלו גרה בו.
את המאפרת קבעה לי אחות של ג’ימי כמה חודשים לפני, ופתחנו לנו קבוצה בוואטסאפ על מנת שנכיר אחת את השניה. השם שלה: איזמרלדה, הזכיר לי בהתחלה את המכשפה מתכנית הילדים “הוגו”, אבל היא עצמה הייתה מקצועית, נעימה, חמודה ביותר וגרמה לי להרגיש מאוד בנוח!
בגלל שהגעתי לטורינו פחות משבוע לפני החתונה, פגשתי את איזמרלדה ערב אחד לפני החתונה והתחלנו לעשות כל מיני ניסיונות לאיפור ולשיער. היא ידעה בדיוק מה יתאים לי ומה ניתן לעשות, בהתחשב בנתונים. ביום האירוע היא הגיעה ביחד איתנו לבית ואיפרה אותי, את אימי ודודתי ועשתה זאת בצורה מדהימה!
(אני עד היום מנסה להבין מחדש איך היא הצליחה לעשות משהו כה יפה עם השיער שלי!)

איך בחרתם את טבעות נישואים?

את טבעות הנישואים היה לנו חשוב לבחור ביחד, כשג’ימי בא לביקור פה בארץ. בחרנו טבעות קלאסיות, עדינות לשנינו ובקרוב אנו מתכננים לחרוט עליהן מבפנים, כל אחד ומשפט שהוא בוחר לכתוב לשני.

באיזה גן או אולם התחתנתם ומה לדעתך מייחד את המקום?

בחתונה איטלקית יש שני חלקים: החופה והארוחה (עם המסיבה ביחד).
החופה התקיימה בבית של המשפחה שהוא מדהים ומיוחד בפני עצמו. למעשה, החופה התקיימה באותו החדר בו ההורים של ג’ימי התחתנו לפני כמעט 50 שנה. את החופה עצמה, בנו ג’ימי והאחיות שלו ביחד עם האחים שלי והאחיינים המשותפים של שנינו, בבוקר של האירוע 🙂
בנוסף, בגלל שלא ידענו איך יהיה מזג האוויר, היינו מוגבלים לערוך את החופה בתוך הבית מה שהשאיר לנו מקום מצומצם יחסית ל-80 איש. בפועל, הזמנו והגיעו בערך 200.
לכן, את המסיבה בחרנו לעשות במקום אחר – Villa Passatempo-” בית להעביר את הזמן” – שזה בעצם הארמון בו בילה מלך איטליה עם המאהבת שלו, ומכאן השם 🙂
לשם הגיעו כ-350 אורחים.
(הערת ביניים קטנה: באיטליה נהוג לשלוח הזמנות בשלושה חלקים. יש אנשים שרק מקבלים הודעה על כך שאנחנו מתחתנים. הם לא מוזמנים לאירועים אלא רק לצורך יידוע. שנית, יש אנשים שמקבלים הזמנה לחופה בלבד ויש כאלה שמקבלים הזמנה רק לארוחה ולמסיבה. כמובן יש את אותם אנשים שזוכים להזמנה כפולה).

איפה בחרתם להצטלם לפני החופה ולמה דווקא בחרתם את המקום הזה ומי היה הצלם?

אני וג’ימי לא התראינו עד הרגע שבו צעדתי לעבר החופה. את התמונות המשותפות עשינו בחלקן בבית של המשפחה וחלק בחצר של הווילה.
הצלם היה ידיד קרוב של המשפחה של ג’ימי והכיר אותו מילדות. הוא היה מאוד נעים, וליווה אותי מהרגע שבו הגעתי לבית והתארגנתי עד לחופה, תוך גיחה קטנה לבית של ג’ימי לצלם גם אותו תוך כדי ההתארגנות שלו.
באופן כללי ג’ימי לא היה נלהב כל כך להצטלם, אבל פרנקו גרם לנו להרגיש מאוד בנוח ולשמחתי הוא הצליח לשכנע את ג’ימי בחשיבות של התמונות האלה 🙂

מה מתוכנן לירח דבש?

בשל אילוצים שונים (סיום התואר השני שלי, עבודה של ג’ימי וההריון), לפני כשבוע חזרתי לארץ בעוד שג’ימי נשאר באיטליה… 🙁 הוא צפוי להגיע לכאן לביקור קצר, ואז שוב באוגוסט ללידה של הבת שלנו.
את ירח הדבש נעביר בצוותא במחלקת היולדות, ולאחר מספר חודשים נעבור כולנו לגור באיטליה לתקופה.

במידה ובא לך להמליץ על ספקים שהיית מרוצה מהם במיוחד זה המקום לפרגן.

מכירים את הסצנה בסרט “אבא גנוב” שעושים ליהודה ברקן הפתעה והוא מוצא עצמו מתחתן? אז אומנם במקרה שלי בחרתי את החתן! והייתי שותפה לתכנון של האירוע, באמצעות תמונות שלחו לי, דוגמאות לתפריטים ועוד.
יחד עם זאת, כשהחתונה באיטליה ואת לא יכולה לטוס ולהיות נוכחת בכל החלטה, רוב הארגון היה של ג’ימי ומשפחתו המקסימה!
כל מה שקשור לתאום של הספקים, הקייטרינג שהגיע מרומא, הצלם, הארגון של הבית שנעשה על ידי ולריה, הדודה המיוחדת של ג’ימי. בנוסף, מרים אחת האחיות של ג’ימי שביחד עם הגיס שלו דאגו לעיצוב ההזמנות, ליצירת הלוגו המיוחד שעשו לכבוד האירוסים שלנו, ממש לכל הפרטים הכי קטנים שאפשר לחשוב ולדמיין. בזכותם, בזכות ההורים של ג’ימי ובזכות ג’ימי עצמו כמובן שהתרוצץ ממקום למקום, הם ארגנו לנו חתונה שמבחינתי לפחות – הייתה כמו חלום.